tisdag 25 augusti 2015

Sensommar

Och sensommarblomnningen pågår för fullt. De mesta nya växterna i min trädgård är sådant som är överblivet från jobb, här t.ex blev det en helt vit rabatt, vita Echinaceaor, vit purpurklätt och även vita salvior och vita storklockor. Och lite annat smått och gott får växa tills buskar och träd får lite storlek. Tyvärr fryser ofta de vita solhattarna bort här hos mig.

 I den gamla perennarabatten har inte allt slagit ut än, men nog för att den skall börja bli fin. Här höstflox 'Blue Paradise', Echinacea 'Magnus', Blodtopp i bakgrunden och en fläder 'Black Lace' som sticker upp i höger hörn.

I den här rabatten är det mest gräs och franska kungsljus som nästan har tagit över, men en röd temynta blir en liten färgklick.
Jag har egentligen hur mycket jobb-bilder som helst att visa, men just för att jag har jobbat så mycket så har jag inte hunnit med bloggen, men de kanske kommer de med ;-)

2 kommentarer:

  1. Så fine de hvite var. Jeg får visst klare meg med hvite margeritter. Solhatten blir spist opp av sneglene her hos meg. Den ene rosa jeg hadde i fjor er borte i år.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Så mye vakker sensommerblomstring hos deg. Riktig så lekkert med en helt hvit rabatt. Temynten (Monarda) er jeg så glad i den. Lyser opp i hagen min også for tiden.
    Jannicke

    SvaraRadera