söndag 9 augusti 2015

En veckas ledigt

Och jag har inte hunnit en sak av det jag skulle. Jag har inte hunnit med kundbesök, fakturering, jordgubbsplockning eller något alls i min egen trädgård. Vet inte riktigt vad jag har gjort, men fullt upp har det varit. Jag skulle verkligen, verkligen behöva en vecka till, men får kanske se till att det inte blir lika intensivt nu på sensommaren.

En fotorunda gick jag i går i vilket fall, kommer fina saker nu.

En klematis som jag hade glömt att jag planterade tittar fram ur kaprifolen.
Clematis viticella 'I am Lady Q'

Svavelklövern tycker jag är väldigt fin.

Så lycklige över att jag äntligen, efter många försök har fått höstanemonen att etablera sig. JA, jag har vårplanterat. Fådda plantor, köpta plantor osv, men först nu, och de är så fina med sin runda knoppar.

Blad form och färg, hostorna är stora i år efter frsommarens regn, bladen ser kanske sådär ut efter försommarens hagelskur som kom just när de vecklat ut sig men låter man bli att titta nära så. Och dottern gick runt och klippte bort alla funkiablommor häromdagen, jag gillar ju inte blommorna.

Jag tror detta är nyazeeländsk spenat, fick av mamma, och oj vilken röd färg! Jag hoppas de fröar sig för att återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar