måndag 13 april 2015

Sakta men säkert

Det händer inte så mycket som är värt att visa på jobbfronten. Idag lade vi markduk och körde på makadam, stenen anlände på eftermiddagen efter att vi åkte hem och imorgon börjar vi murbygget. Vi har hyrt en minilastare så vi hoppas det gå fort som bara den. Två dagar drömmer vi om.

 I helgen så var jag på en brickvävningskurs. Hade tänkt lära mig brickväva i vibtras men förutom något halvhjärtat försök så hanns det helt enkelt inte med, var knappt så jag hann väva de band som var beställda. Men nu har jag förstått lite, och de enkla mönstren känns inte som något problem, men som vanligt vill jag lära mig svårare annars får det vara.
Såhär ser lärarens ut, det var Louise som har Spångmurs som hade kursen. Har länge velat gå en hos henne men hon bor norröver men nu hade jag tur att hon hade en i Lödöse inte så långt härifrån.



Mitt eget band där jag testar olika mönster. Det är hjärtan och ollor och lite av varje på det bandet, mycket brickor som skall flyttas fram och tillbaka hela tiden och man skall komma ihåg att hålla räkningen.


Här hemma ser det ut som vanligt. Min favoritblomma vitsippan har börjat att slå ut. De första i rabatten där jag inte vill ha dem men de får stå tills jag gräver om, och även då lär jag vl inte bli av med dem.


 Julrosorna blommar och inte minst nunneörten som jag är så förtjust i.

I morgon skall jag fota mycket, när vi flyttar sten ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar