torsdag 26 mars 2015

Det finns gränser

 För vilken sorts väder jag jobbar i.
Det har blåst och snöat i natt så jag knappt fick upp ytterdörren i morse, inte ens Lapphunden ville gå ut.
Blåsten har avtagit men snön bara vräker ner.

Efter at ha stått upp lika tidigt som vanligt för att skicka barnen till skolan (stackars de som fick stå och väntat på bussen i det här vädret) Så läste jag igenom några loppisfynd som jag köpte i helgen.
Ingela som skrivit två av böckerna hade vi som lärare i skolan, och jag får ju nästan skämmas för att jag inte läst dem innan. De var väldigt bra, stenboken också. Just för stenläggare finns det inte så många böcker heller.

En förkylning har jag på g, så jag skall mest lata mig, och ta tag i sådana där saker man måste göra när man har familj men jag brukar överlåta till min make. Tvätt, städ osv. Jag kan ju ta med mina stackars pelargoner upp från källaren när jag bär ner tvätt, de står helt bortglömda där nere.

4 kommentarer:

  1. =m inte ens hunden vill gå ut - då är det illa!
    Just nu skiner solen här men regn/snö väntas till kvällen. Usch.
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  2. Fy, usch och blä! Nej, vad trist med bakslag! Hoppas både vädret och förkylningen vänder snart! Jasså, du hade Ingela Jagne som lärare? Vad kul! Har precis kommit hem från dagens mässbesök och träffat både lärare, kollegor och massor av vänner, så nu ska jag ta och lägga mig raklång ett tag på värmefilten och ta något mot min nerv som ligger i kläm vid skuldran... Ha det bäst - inomhus! :) Mia

    SvaraRadera
  3. Ja, sånn var det her med! Og alle bussruter var innstilt!
    Men det tiner vel fort...

    SvaraRadera
  4. Ja, i går var det tre skritt tilbake. Det ble bare en tur ut for å riste snø av kuletuja, bambus og noen andre planter som ikke likte den tunge snøen, men den forsvinner heldigvis raskt.
    Allerede på ettermiddagen tittet noen optimistiske krokus opp gjennom snøen.
    I dag skal vi til Munkedal og se på ting til drivhuset, hos Willab garden, så da får vi jo se beplantningen rundt :-))
    Det blir nok en tur innom planteskolen/gartneriet også.
    Ha en fin dag.
    Eirin

    SvaraRadera