tisdag 24 mars 2015

Då kör vi!

Måste vara ett bra tecken att solen skiner från en blå himmel på säsongens första dag! Idag var även snökrokusarna lyckliga.


Vi fortsätter arbetet där vi slutade det i höstas.

Nu skall det blir kanter av sprängsten runt alla rabatter, dessutom skall det bli kanter i kallplåt överallt utanför muren, längsmed häckar, runt grönsaksland osv. 170 meter plåtkant har jag beställt. Robotklippare där sedan så blir det kanoners!

Avenbokshäck skall också planteras, mellan grönsakslådor skall det vara grus, mellan rabattkanterna/murarna och gräsmattan en smal remsa med grus och sedan plåtkant så inte gräset kryper in. 

Vi börjar med att kolla snygga linjer.

 Sedan grävde vi resten av dagen. Min kollega är fantastisk på att gräva snyggt. (Här blir det storgatstenskanter.)

Här är min skyffel, jag kan gräva jag med.

Och allt vi gjorde i höstas ser precis ut som när vi lämnade det, tur är väl det för det var de här trappblocken som vägde 180 kilo. Ja, idag känns det i grävmusklerna trots att det är så lättgrävd jord här.

Den här trädgården kommer bli sååå fin. Fler bilder kommer!

1 kommentar: