måndag 1 december 2014

Stanwell Perpetual

Få nog inse sig besegrad nu. Och jag måste erkänna att för första gången i mitt vuxna liv så är jag glad för lite kyla och frost. Har varit så trött på detta gråa regniga.

Jag har inte gjort sådant som skall göras på hösten. Det viktigaste är väl att ta in redskap och möbler, köra tillbaka lassvis med returpallar, och plocka undan alla brätten och kruor som ligger över hela tomten. Blir ju lätt så att snabbast är att släpa med sig allt hem när man jobbat en lång dag, så det blie en del under en säsong.

Men frostigt och krispigt och soligt, någon dag åtminstone.


Mest går jag och väntar på valpar, och grejar inomhus. Tapetserar och målar och sätter lister, verkar alltid vara november som är våran renoveringsmånad. Muffy skall ha valpar den 22 december, så om någon vecka så laddar jag extra och tänker släpa in en stor fåtölj och högvis med trädgårdsböcker och bosätta mig bredvid valplådan. Muffy och kommande valpar kan ni följa på Pufflingens blogg, men det händer inte så mycket innan jul förstås. Men rund om magen börjar hon bli!

2 kommentarer:

  1. Fantastic photos. Muffy is such a sweet looking dog. Thank you for linking with Today's Flowers.

    SvaraRadera
  2. Visst er det gnistrende vakkert ute nå som frosten omsider kom!
    Var faktisk en liten runde i hagen i dag og grov ned de aller siste tulipanløk...
    Lykke til med valper!

    SvaraRadera