tisdag 30 september 2014

Nyfikna

 Ni är då! Bara därför fick jag fota lite extra idag. Var där och kikade för grävning i går, ringde faktiskt och avbokade grävaren och även krokflaket, tänkte att det här gräver vi för hand. Eller det var min kollega som tänkte det och för en gångs skull tjafsade jag inte emot. Eftersom vi bygger i en slänt så behövs nog jorden för att fylla ut nivåerna sedan kom vi fram till. Jag hade räknat på att gräva bort ungefär 5-6 kubik ;-)

Såhär såg det ut i morse klockan 8.
 En timma senare...
  Och vid 11-snåret var det klart. Har aldrig upplevt lika lättgrävd fin jord innan, helt underbar är den! *Vill ha*.

Och eftersom det var så himla kul att gräva (nja, men fort gick det ju) så grävde vi lite till.

Mycket jord blir det, men upphöjda rabatter är väldigt snyggt så det blir nog bra.


Eftersom grusbilen inte skulle komma förrän i morgon och vi nu var så fantastiskt snabba så hade vi inget mer att göra, och precis när vi skulle åka hem kom förstås gruset. Men vi åkte ändå, skönt att sluta tidigt ibland.


Och vad som blir här? Jo, det blir en svängd gång från parkeringen i storgatsten. Även kanter i storgatsten lite här och där.
 Granittrappsteg 120 cm breda upp till huset. Allt riktig bohusgranit :-)

Ni skulle sett min kollegas leende när han fick se vad trappstegen vägde. Det leendet bevisar att han är lite galen iaf. Men det är ganska bra att jobba med en sådan galning när trappstegen skall på plats.

Kunden blev väldigt inspirerad av ett annat jobb vi gjort, och har varit iväg och tittat på den anläggningen så det blir något liknande med i sidled förskjutna trappsteg som vi gjorde förra året HÄR.


Blir några trampstenar längs husväggen också. I flis eller singel, vi får se.


Och den ständiga frågan på facebook. "Blir det några planteringar?".
Den här kunden är en trädgårdsamatör, så det blir nog planteringar, finns en del som väntar, men det behöver nog inte jag fixa.

 

 I morgon är jag faktiskt ledig Bara sådär. Kollegan skall köra flyttlass och jag tänker inte släpa några trappsten på ett par hundra kilo styck själv så vi får se vad bloggen handlar om då. Ingen stenläggning iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar