torsdag 18 september 2014

En till klar!

Det tog två dagar att kapa alla bitar till den här stenläggningen. Snedskuret och mjuka svängar är det finaste, och det var jag själv som tyckte hörnen skulle vara svängda och inte bara 90 grader, men ur kapningssynpunkt är det superjobbigt.

Men, å andra sidan så jobbar jag inte med det jag gör för att det är lättvindigt.


 Mer kantsten skulle ner, så jag fixade det medan Gartnergutten kapade, stackarn tyckte jag faktiskt. Vi måste skaffa oss en riktig stenkap förr eller senare för det är sådär med vinkelslip. Inte helt ofarligt heller tycker jag.

Annat som kommer sista dagarna är att beställa jord att jämna ut kanten mot gräsmattan med.

 Grusa parkering.
 Foga, foga, foga... och vattna

Såhär fint blev det. Nu kan man faktiskt gå i strumplästen från parkeringen och förbi huset och till gäststugan om man skulle vilja det.





 Kommer ni ihåg före?


Och i dag vid lunchtid åkte vi vidare till nästa jobb. Stooora stenbumingar skall bort, och en betongmurstenskant istället.
De stenarna var väldigt tunga kan jag meddela...


3 kommentarer:

  1. Tusan vilka skarpa jobb ni gör! Det är verkligen snyggt hantverk och det ack så viktiga underarbetet. Inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Замечательная дорожка. Мои поздравления!

    SvaraRadera
  3. Det ble skikkelig fint! Vi gjorde noe tilsvarende for et par år siden, og digger det:) Nå kan vi gå rundt huset i sokkelesten.

    SvaraRadera