fredag 15 augusti 2014

Semester igen

Det känns som om jag har för mycket semester i år, men två veckors ledigt är allt ganska skönt.

Som de senaste somrarna bar det iväg till Italien.

Där min pappa har ett hus utanför den här byn som heter Palombaro.
Höga berg och djupa dalar och alldeles underbart med små olivlundar och kringelikrokiga vägar.
 Vi går på marknader

där pappa köper lådevis med tomater som han torkar.

Och så är det så varmt så vi måste åka till havet nästan varje dag. 40 grader för det mesta så det är enda sättet att överleva.

Eller i någon sjö mellan bergen.

Mest lagar vi egen mat men det händer någon enstaka gång att vi går ut och äter med.
 I augusti är det fiesta i byarna, så någon sådan besökte vi med.

 Men nu till veckan är det slut på sena kvällar och back to work. Som vanligt lugnar sig allting nu på sensommaren, ja, allt skall ju alltid vara gjort innan midsommar, men semestern är slut iaf även om jag mentalt är där fortfarande.

Och jag hade inte ens med mig en kamera. Det är semester det ;-)

1 kommentar: