torsdag 19 juni 2014

Hos mamma

 Det börjar bli tradition att åka hit upp till Söderhamn över midsommar. Jag vill fira midsommar traditionsenligt, och att mina barn skall få göra det med, här är det midsommarstång och spelmän i byn, sillätning och grillning. Ny tradition från förra året är varm badtunna vilket kan behövas med tanke på temperaturerna ute i år.

Dottern har redan varit här i en vecka och fått lite segellektioner, sist var det lacer, i år skall det bli lite lättare med en optimist. Ja jag vet då inte något om segling så det blir nog bra vilket som ;-)
 Sedan blir det sonen som får vara här i tre veckor. Han började fiska bums när vi kom i går. Den fluffiga hunden tycker det är jätteroligt och vill gärna sno barnens fångster rakt från hinken.


 Kallt, kallt är det i havet. Men barnen kom sig i i går. 15 grader tror jag det var. Den ena med våtdräkt på, den ena fuskade inte.
Och lika fin trädgård som vanligt.

 En växt som jag har paxat frö från. Rödbladig spenat. Sååå snygg röd färg, skulle passa i vilken rabatt som helst även om morsan har den i grönsakslandet.

Bondbönornas blommor kan man alltid beundra.
 Jag har lite ångest över att jag lade ner mitt grönsaksland, just sallad saknar jag, men jag får väl frossa när jag är här.
En liten timjanplanta blir såhär stor här:
 Fina bladfärger i finrabatten.
 Irisen som jag avskyr hemma (jag har även en med det gula mer senapsgult) och mina rycker jag bort, men med matchande aklejor så var de rätt snygga. Även om jag avstår.
Om det inte blir något blogginlägg i morgon så önskar jag er redan nu en fantastisk midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar