fredag 2 maj 2014

Helg!

Jag har aldrig haft ett jobb tidigare där jag inte lägtar efter helg, med andra ord har jag aldrig haft ett lika roligt jobb tidigare. Men en sak är helt säker. Jag har ett förjäkligt tungt jobb. Nästan alltid. Och jag och min kollega är överrens om att i år, det slår våra tidigare år vad gäller muskelbyggarjobb. Jag är helt totalt slut, och ja, det är han med. Så idag längtade jag efter helg, särskilt som man hörde alla prata om ledigt i går medans jag jobbade.
Jag har faktiskt t.om redan planterat en klematis efter att jag kom hem, det tog fem minuter och är ungefär fem minuter mer än jag gjort i trädgården i vår. Ok, tvätta växthusen tog betydligt längre, men annars...

Jag hade tänkt att visa bilder på vitsippor idag. Men de hinner slå ihop sig varje dag innan jag kommer hem, men imorgon så hoppas jag på chans att fota :-)

Idag bjuder jag på en bild som min bror som är soldat i Afghanistan skickade till mig igår. Helt underbar bild som hans kollega Clair har tagit.


På tal om något helt annat så funderar jag ibland på att lägga ner bloggandet. Jag har några hundra besökare per dag, men jag undrar om någon läser bloggen ändå. Nu tog jag bort ordverifieringen, tog även bort att jag får mail när jag får kommentarer eftersom jag får så sanslöst mycket spam utan ordverifiering. Bristen på kommetarer kan ju även bero på min brist på besök på andras bloggar, men bara så ni vet, jag är där allt ibland.

Allt gott!


8 kommentarer:

  1. Nei nei nei! Du får ikke slutte å blogge! Jeg leser hvert eneste innlegg, jeg storkoser meg med før- og etter-bilder av alle jobbene dere har, jeg får masse inspirasjon til hvordan jeg har lyst til å ha det i min hage, og jeg drømmer meg bort i alle dine fine blomster (som jeg ikke kan uttale navnene til).
    Jeg er kanskje ikke så flink til å kommentere hos deg, men jeg leser hvert eneste ord du skriver :)

    SvaraRadera
  2. Hej, min vän! Känner så väl med dig! Har väl samma tankar flera ggr/år, men samtidigt ger det ju så mycket i slutändan! Jag läser, men har tyvärr inte energin att svara jämt! Bilden ovan var så otroligt fin! Hälsa det! Måste också fixa att ta bort ordverifiering o annat skräp, som jag själv hatar, men som jag varit tvungen att lägga till pga allt SPAM... Maila mig om du vill ha en potentiell kund i din ände av landet, har svårt att hinna dit! :) Kram! /Mia

    SvaraRadera
  3. Nej nej, lägg inte ner! Jag tycker det är SÅ intressant att läsa om dina jobb, se hur ni gör och få idéer till min egen trädgård. Så fortsätt för allt i världen :D

    SvaraRadera
  4. Snälla fortsätt. Din blogg är jättebra. Ni är så duktiga och jag är grymt imponerad av era arbeten. Älskar också att läsa om den privata delen med Muffy och din egen trädgård. Fast jag förstår dig, har en egen blogg som jag nästan aldrig uppdaterar.

    SvaraRadera
  5. Läser gärna dina tankar om ditt jobb och allt runt det. Tack för en klar och tydlig bild, med härliga egna åsikter och kärleken till trädgården.

    SvaraRadera
  6. Nej nej nej det blir inget med det. Jag hänvisade en potentiell kund till din blogg i förrgår. Hon är med i samma trädgårdsförening som vi och ville ha tips på en bra trädgårdsanläggare. Jag hade bara ett tips, du og gutten!//Ingrid

    SvaraRadera
  7. Läser din blogg först av alla bloggar när jag har tid och då läser jag allt jag ev. missat sedan förra gången. Inser att det kan vara svårt att veta för dig. Du har underbara bilder, korta slagfärdiga texter med humor och en genuin verklighetsanknytning.

    SvaraRadera
  8. hej Fia jag förstår att du kanske inte orkar skriva alltid ... men som en anläggningsintresserad trädgårdsnörd så är det såååå härligt att få läsa om lite mer handfasta saker än bara grönsaker och småplantor ;) du skriver bra och din blogg är en av två som jag läser varje dag !!! Så snälla fortsätt Ha en bra dag varma hälsningar från ett kallt Sundsvall Camilla W

    SvaraRadera