fredag 23 maj 2014

Fredag!

I går kom jag hem så sent, gubben fick möta upp och langa över hund och köttbullar och jag var på agilitykurs med Muffy (hon är verkligen superduktig, kanske inte världens snabbaste men världens smartaste hund). Men innan dess så gjorde vi trappa. Jag gillar ju mest att jobba med natursten, granit i det här fallet, och så är det så rejält. De här trappblocken kommer hålla för evigt, dessutom väger de 190 kilo styck så när vi väl har släpat dem på plats ligger de där de ligger.
 Hörnet som var rakt kommer att vara rundat, och allt som hamnar utanför den runda muren fylls igen med smågatsten fram till asfalten. Så en del förberedelser, kapa rak asfaltskant, gräva bort, fylla i igen och det vanliga.
 Idag gjöt vi sulan till muren plus ett lager, så hinner det brinna ordentligt tills på måndag.
 Kollegan hade köpt en av varje murslev, bara för säkerhets skull. Jag vet inte ens vad man skall ha dem till men jag har redan provat ett par till att rensa ogräs i asfaltsskarvar med, och det fungerade bra ;-)
 Och då helt plötsligt var det dags att åka hem och ta helg. Vi gjorde färdigt trappan helt så att kunderna kan komma in genom ytterdörren.
 Här hemma blommar allt samtidigt. Idag hade svavelpionen slagit ut.
 Och imorgon skall jag upp lika tidigt igen, åka till Göteborg, och gå på min och Almas och Dixies första kattutställning. Så det blev var bad och kloklippning och föning när jag kom hem. Visst är hon fin!

2 kommentarer:

  1. Oj oj i vilken soptunna har du hittat denna lilla varelse? Men jag förstår att hon blir fin när hon blivit fönad. Hur reagerar hon på föning?//Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så flott trappen og gatesteinene er!!

    SvaraRadera