lördag 1 mars 2014

Jag packar bilen...

 ...och smygastartar säsongen lite. Kanske man kan ta igen den förlorade vårmånaden förra året så det aldrig blev vår. Kollegan är utomlands men han får skylla sig själv om jag har knackat all gatsten och satt all kantsten och kullersten när han kommer hem.

 På det här jobbet har jag dock tagit hjälp av en annan anläggare, och det är trevligast att inte jobba helt själv. En kantsten väger trots allt ganska många kilon.
Saken var egentligen den att jag lovade att göra ett staket (förutom allt annat) och att snickra, gjuta plintar och annat som hör dit är väl inte det allra roligaste jag vet, ller det jag är bäst på heller (men ni vet, hur jäkla svårt kan det vara ;-) )
 Över trappen här knott och kuller upp mot rabatterna och huset, nedanför där det är en betongplatta blir det granitplattor.
 De ser ut såhär:


 Eftersom halva betongplattan är ganska röten så bilade jag bort halva med en sådan här grunka. Piece of cake, sådan kör jag gärna igen.
 Kör inte heldagar, jag tror på mjukstarter ;-) och har bara varit där i slutet av veckan, men kantstenar och knott på plats.
 
Något annat spännande som hände var väl att jag höll på att hamna under jord. Skulle bara gå runt bilen när hela mitt ben försvann spårlöst... kikar jag ner i hålet så är det ett hål som är en och en halv meter djupt och brett. Ungefär så att en Fia eller faktiskt flera hade kunnat försvinna där. Knotten är grannens och gräset kundens, så nu har bägge gett mig jobbet att fixa. Och hör ni talas om förvunna människor eller hundar i området under helgen så skall jag försöka rädda dem på måndag...
Både Uffe som jag jobbar ihop med och jag hade gått och sneglat på gropen i knotten och funderat på om vi gratis skulle peta upp några stenar och hälla i någon hink grus bara för att, men då hade vi fått hälla mycket. Men makduk är stark kan vi se iaf, för jag parkerade i gropen häromdagen, och det är bara duken som håller gatstenen uppe. Spännande jobb jag har, eller hur ;-)

Fortsättning följer som vanligt :-) Hej så länge!

1 kommentar:

  1. Jeg tror det bliver rigtig flot, glæder mig til at se det færdige resultat.
    Mange hilsner
    Anna og Vibeke

    SvaraRadera