måndag 5 augusti 2013

Veckans jobb

 är att sätta gatsten. Jippii, sånt gillar jag, och när det även är lite planteringar runt så blir jag ändå lyckligare.

En liten uteplats med kant mot rosorna utanför friggeboden. En rundel vore väl inte fel. Här är min knottrundel.
 Vi börjar med en massa verktyg, snöre, en pinne och märkfärg och kollar med möblerna vad som vore lagon. 3 meter i diameter kom vi fram till om man vill ha ett litet bord och två stolar och inte ha det för trångt.

 Bara att börja gräva och köra jord.
 Första lagret borta, dags att ta bort alla rötter och kolla hur mycket mer som skall bort. Två kubik blir det ungefär sammanlagt här vilket går helt ok i skottkärra om man har någonstans att tippa det bara.
 Lite mer grävning, sedan fick det vara slut för idag. Blev en kortdag eftersom mina klockor inte ringde i morse. Eller om jag inte hörde dom eller hur det var.
 Det som blir runt sedan, det blir rosor med tillbehör. Växer redan en hel del rosor där, som den här 'Queen of Sweden'.
Har vi tur kan vi börja sätta stenen imorgon, visar fortsättningen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar