fredag 5 juli 2013

Semesterdax

 Japp, så gott det skall bli! Nu åker jag till Italien en vecka, försöker glömma allt som har med jobbet att göra, så vill ni något så får ni ringa Gartnergutten ;-)

Dom senaste dagarna har vi ju gjort en kant av betongsten. Snygga linjer gör gott till hela trädgården tycker jag.



 Före låg det telestolpar som hade gjort sitt, började ramla isär, men jag missade att fota innan. Kunden var vänlig och tog bort dom innan vi satte igång, för enligt mina erfarenheter så så är dom tunga som bly!


Sedan så åkte vi och kikade på maj-jobbet. Som det har växt! Gräsmattorna har blivit gröna, och planteringen som vi gjorde och såg ut såhär den 21.a maj har växt till sig. Såhär såg det ut nyplanterat:
Och såhär såg det ut nu:
Åh, jag vill med ha en grusrabatt! Och stenparti, och en massa annat!
 Men skomakarns barn ni vet... Jag har en massa sten liggandes, för det skall ju bli en uteplats utanför vardagsrummet någon gång. Och en grusträdgård på södersidan, och stenparti i berget. Men tills dess så är det som det är :-)
Så nu är jag over and out några dagar. Det gäller även för Fluffen som blev lämnad på jobbet, som även är ett hundpensionat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar