måndag 1 juli 2013

Om man backar några dagar

 och tömmer kameran som man har på jobbet, då hittar man dom här bilderna.


Detta är jord som har legat drygt en vecka. Superduktig grävmaskinist, superbra jord, men såhär kan harpad matjord vara...

Jag letade efter huset, letade efter ett ställe med bar jord framför... sådant såg jag inget.
 Men efter fräsning, krattning, gödsling ytterligare fräsning, och krattning igen, så kan man så gräsfrö.



Om man tar sig tid att höja blicken så har man ofta fin utsikt:
 På ena plätten skulle det blir blomsteräng. Jag blir ju genast lite orolig, på grämattan klipper man av frögäset som onekligen kommer att komma, men på en vildäng... där får det chansen att fröa sig och blir mer. En del av vildängen i och för sig...
 Annars har vi i några dagar lagt sten, visade ju förebilder häromdagen, blev bra tycker jag, fick bli fem centimeters upphöjt mot den andra stenläggningen eftersom det var berg alldeles under. Gillar att det vart lagt på diagonalen (det var för att följa den befintliga stenläggningen), men det börjar nog blir dags att jag köper en stenkap, för vilken tid kapningen tar med vinkelslip!

 Och jag har faktiskt, fastän jag har jobb som väntar, tagit ledigt imorgon. Förutom att vi skall åka och kolla två jobb, mäta, fota för ett försäkringsjobb, göra kostnadsberäkningar på dom, så kände jag att jag måste ta en paus. Så ses imorrn kanske!


3 kommentarer:

  1. Oj vad du jobbar - förstår att du och din kollega är efterfrågade och uppskattade! Läste om Muffy i förra inlägget, grattis till certet, verkligen grann hund!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Så som du/ni jobbar så tycker jag att du är värd en paus :) Njut av pausen och ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Självklart behöver du maskiner!Du får väl skriva stenkap på tomtens önskelista :)
    Jätteroligt att läsa om dina projekt.
    / Teppi ( trädgårdsfreak)

    SvaraRadera