onsdag 31 juli 2013

Några snabba

 Från min egen trädgård. Jag tycker det är ovanligt mycket som blommar för att vara sensommar, känns som om den sena våren gjorde så att försommarblomningen blev fördröjd och kommer lite omlott med sensommarblommorna.


Som Gillenian i förgrunden... de flesta har blommat ut, men den är riktigt fin ihop med rosor!

Mycket som står i kruka och vill ut, dom här två får nog hamna ihop senare i levet också, när dom hittar sin plats, för jag gillar bladen ihop.

 I år har jag inte hunnit knipsa Hostornas blomställningar, men lite fina är dom ändå, jag kan ju knipsa dom snart om jag vill.

3 kommentarer:

  1. Tycker också att det är en fantastisk blomning i år:) Kanske är det naturen som kompenserar oss nu för den taskiga våren:) Vilken underbar sista bild! Jag har inte heller hunnit att klippa bort hostablommorna i år men förhoppningsvis blir det att jag börjar i nästa vecka:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Härlig blomning här också trots extremtorkan fram till nu!
    Varför knipsar du hostornas blomställningar?
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Här har det blommat som aldrig förr - och tidigt! Så det som normalt ska blomma först om några veckor är nästan överblommade. Så man får hoppas att en del av dom är remonterande, annars blir det en blomfattig sensommar!

    SvaraRadera