fredag 14 juni 2013

Sommarlov

Barnen har sommarlov, och maken likaså, men inte jag. Det kändes dock lyxigt att komma hem redan klockan tre idag, vi har faktiskt varit uthyrda till lokala plantskolan, det är ganska skönt att låta någon annan ha koll på vad som skall med på morgonen och fixa jord och barkfrakter osv, hann dessutom förbi inte bara en kund utan två, måste ju fixa lite slutfinish och dessutom kolla så att allt ser ut som det skall.

Hemma är dom överenergiska av sommarlovskänsla

Jag går min vanliga fotorunda och sätter mig att vila fötterna. Tur man har sittplatser lite överallt, för när gubben drar igång vinkelslipen så kan man flytta sig till andra sidan huset...

Och ja, jag kanske är den enda i världen, men jag tycker andmat är så läckert. Så det är faktiskt mina barn som håvar upp den i en göl i skogsbrynet och lägger i här i "findammen" för att göra mamma glad.

Första rosen har slagit ut, och inte i växthuset då. En rotäkta ros som jag inte kommer ihåg om det är 'Wasagaming' eller 'Therese Bougnet'. Jag har nämligen bägge. Trevligt med en tidig en.

Jag skulle kanske jobba helg, någon desperat kund ringde och besökte sitt sommarhus för första gången i år, ja, då kan man ju blir lite förskräckt över hur trädgården ser ut, helt förståeligt. Men skall jag göra akutinkallningsjobb på helg, då kostar det, annars är jag hellre hemma med mina sommarlovslediga barn ;-)

Ha en underbar helg!

2 kommentarer:

  1. Ja, ta rejält betalt på en helg! Så underbart för barnen att ha sommarlov, kunna leka med två goa hundar på gräsmattan och bara lata sig:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hej Fia!

    Här har du en till som gilla andmat :) Jag tycker det blir så skogslikt och vackert av det! Din damm liknar en fin liten skogstjärn på fotot, kanon! Trevlig helg till dig / Carolin

    SvaraRadera