söndag 9 juni 2013

Jag mutar dottern...

...till att rensa blodoxalis. Tio kronor per liter får hon att ha till sitt kattssparade. Jodå, hon är duktig och rensade säkert fem liter innan hon tröttnade, och då har jag ändå rensat en gång i år.

 Det jag glädjs mest över just nu, det är buskpionerna. Tre stycken som blommar i olika färg. Och även om jag har gått och väntat för att se hur den vinröda och den vita blir, så är den rosa finast. Kan ju bero på att den är en stor fin buske med.
Den vita blev finare i år än förra året, då hade den två blommor som var lite slarviga. Så dom tar kanske ett par tre år av blomning innan man ser hur dom blir "på riktigt".
 Den vinröda 'Zi Die Ying Feng' öppnade sig alldeles nyss, tja, jag vet inte om jag är så impad. Den tar sig nog den med, men just nu ser den mest ut som en vanlig luktpion där i rabatten.

På utställningen i går gick det ganska bra. Muffy har ju inte fått tillbaka sin päls, och lär inte få det förrän till hösten-vintern, det kände domaren förstås med. Men Excellent fick vi i kvalitetsbedömningen så det var jag väldigt nöjd med. Här är en bild där Muffy står väldigt fint. Annars tänker jag mest att jag behöver banta när jag ser bilder på oss på utställning ;-) 
 Rosett fick man köpa om man ville ha, och här hade dom riktiga fetrosetter, så det var klart att vi fick kosta på oss en excellentrosett. Muffy böjar dock tröttna på värmen på bilden, så hon är kanske inte sitt snyggaste jag.


4 kommentarer:

  1. Vilken underbart fin bild på Alma under det blommande trädet!! Det är aldrig kul att se sig själv på bild men banta - du??????? Det kan man börja snacka om när man kommer upp i min klass - fettbulleklassen:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Så fin den rosavita buskpionen är. Gillar schatteringarna! Din tös är också fin och såklart Muffy!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina voffsingen! Kul att de gick bra. Hm, blodoxalis, kan det vara en mörkröd "klöver" som jag gullar med kanske? *Host* Varför är den inte bra?

    SvaraRadera
  4. Jag tycker nog att Alma är det finaste du visar idag..helt ljuvlig bild! Där ligger allt pionerna i lä..

    SvaraRadera