onsdag 5 juni 2013

Imorgon är det spännande!

 För då kanske den här slår ut för första gången. Eller om det blir i övermorgon. Den heter i vilket fall Zi Die Ying Feng. Superlätt namn att komma ihåg, jag får backa bland mina foton till 2011 när jag var på Nordiska Trädgårdar på skolan och köpte den här Zi Feng. Röd med svarta fläckar skall den bli, och det ser ju ut som om det kanske kunde bli så.
Paeonia rockii 'Zi Die Ying Feng'

Annat som blommar här är Rubinen. Prydnadsapeln alltså.
Malus 'Rubin' 

 Den har blivit väldigt solblekt väldigt fort i år, lite annorlunda färg på blommorna med nästan vitt i mitten med mörka kanter.
 I morgon är det inte bara nationaldagen, det är även Trädgårdsamatörernas dag. Jag funderar faktiskt på att ta bilen och åka runt och kolla en eller flera öppna trädgårdar. Det finns en jag vill se åt Dalslandshållet, och flera fina åt andra hållet... få se hur det blir, kanske renar jag bara ogräs hela dagen, inte illa om det blir så heller.

Ha det gött!

3 kommentarer:

  1. Snygg prydnadsapel. Mja, jag satsar nog på en ridtur + ogräsrensning. :-)

    SvaraRadera
  2. Så fin din apel är! Gillar de schatterade blombladen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så spännande! Vilken underbart vacker rubin:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera