söndag 5 maj 2013

Igår

 Ja, det märks att våren är sen. På växtmarknade var det kanske en tredjedel så många säljare som vanligt, och inte så många köpare heller. Lite tråkigt men fullt förståeligt, det är inte lätt att sälja krukor där inget syns över jord.
 Jag handlae inte så mycket, men en ny Gingko, ett par Trillium (säg var annars man kan köpa Trillium för 30 kr/st), nunneört (jag har redan, men kan man få för många?), en vit julros och lite till.

 Och så var det det där MH-testet med Muffy då. Det gick åt helvete. Jag fick bryta. Innan hade jag varit orolig för just en sak, att hon skulle springa till skogs, och det var vad hon gjorde. Så vi fick gå ungefär 5 minuter av banan som tar 30-40 minuter annars.
Jäkligt tråkigt, för hon är väldigt orädd och social, inte det minsta skotträdd och alltid glad, dessutom har hon mycket av den rastypiska "on/off-knappen". Men det fick vi aldrig bevisa.
Hon hade förstås superkul, en fantastisk ny spännande skog med en massa lukter, och säkert tio personer som står och på alla sätt försöker få henne att komma, vi såg typ en fluffig rumpa försvinna bland granarna ;-)
Beskrivaren tyckte iaf jag skulle prova i sommar igen för hon var ju en väldigt orädd och trevlig hund sade han. Ja, det är hon, men hon är väldigt rymningsbenägen också, och vi har tränat på inkallning nästan varje dag sedan hon var valp. Och hon gör likadant hemma. Sticker. Skithund.
Jag kommer aldrig förlåta henne.


2 kommentarer:

  1. Träffade flera av både säljare och besökare från Bången på Nisses Växter i dag och de sa samma sak, det var mycket mindre säljare o köpare i år:( Du fick i alla fall tag i några fina saker ser jag:) Muffy kommer du att förlåta väldigt snart tror jag, med de ögonen och den pussnosen så:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera