söndag 24 februari 2013

Är det vår på g?

 Väderprognosen säger det:


 Även Muffy säger det, att man måste passa på att riktigt gosa ner sig i snön innan den försvinner. När hon inte springer som en galning kors och tvärs över tomten och rullar sig i snön och leker mullvad, då ligger hon i den gigantiska taksnörasdrivan på norrsidan av huset från morgon till kväll, då säger hon att hon vill in...
 Mina chilisar har kommit upp och gillar ljuset. Jag skolar om ett par sorter om dagen. Iår har jag faktiskt riggat upp lite lampor nere i matkällaren dessutom. Det är inte alltid jag orkar bry mig om det men vi får se om det blir bättre så.
 Testodlingspåsarna som Alma sådde för två veckor sedan har försörjt fyra människor och två dvärghamstrar med lite grönt. Bäst är rädisskott tyckte vi nog allihop.
 Även Broccoliskott var gott på mackan. Rödbetsskotten, koriandern och basilikan är det som står på tur nu.
 Sedan fick jag ett kuvert med överraskningsfröer från trädgårdsforumet, jag har sått en hel del av dom, allting kommer jag inte att så, men japansk viva, dvärgblågull medmera låter trevligt. Dom står i kylskåpet nu så att dom inte kommer för tidigt, för även med ett par belysningar i källaren så vet jag att ja kommer få platsbrist framåt april...
 Men mest så kämpar jag på med hundarna. Muffy är nog den hunden jag har tränat mest av dom jag har haft, och hon är den minst väluppfostrade. Inkallning har jag tränat på från dag ett, ändå så kommer hon bara när hon vill, och det är ytterst sällan. Annars har vi trevligt att spåra i skogen och ligga och lata oss i sängen, eller snödrivan, lära henne en massa löjliga konster som att plocka upp sina leksaker och lägga dom i en hink osv.


Vad kul att så många vill vara med i tomatfröutlottningen! Nu litar jag på er, men jag kan inte se att en endaste som har kommenterat här har varit inne på min fb-sida och delat fotot där...?

Och alla tomatfrågor svarade jag på under era kommentarer.  

Ha en härlig solig dag!


3 kommentarer:

  1. Så nydelig hund du har! Det er bra at du har fått sådd mere frø, for det er absolutt tiden for det nå.
    Ønsker deg en fin kveld!
    Klem

    SvaraRadera
  2. Fniss, det kanske är hunden som har dig i ett fast grepp. Är hon olydig får hon hämta bollen. :-)

    SvaraRadera
  3. Det ser fint ut hos dig med! :) Var ju inte med i utlottningen och har inte fb, så inget svar där tyvärr! Tycker ändå att Muffy ser lovande ut! ;) Har börjat förodla sallad här, men inga groddar än... Ha det fint i vekcan! :) Mia

    SvaraRadera