måndag 28 januari 2013

Kökstjänst:

Ja det är då konstigt. Jag har nästan inte fått jobbat något alls i vinter, det kanske har blivit sju dagars jobb, och det blir man inte rik på, men idag ringer dom från fyra olika kök och är sjuka. Den enes död, den andres bröd heter det ju, fast nu tycker jag inte att någon skall bli SÅ allvarligt sjuk. Men det hjälper ju inte mig när alla blir sjuka samtidigt, utan jag får gå och jobba dom där sex timmarna och hoppas på att dom skall turas om med att vara sjuka resten av vintern så att jag får en chans att träna några kronor till.

Hur som, när jag kom till jobbet imorse stod det detta på menyn :-S 
Inte nog med det, det stod faktiskt "Fiskbullegratäng". 
FISKBULLEGRATÄNG?! Finns det ens? Ja, det fanns på borden till lunchen idag iaf. Själv smakade jag inte ens, för jag tvivlar ändå på att det finns ätbara fiskbullar hur man än försöker vara fantasifull ;-) Men barnen gillar tydligen dylik mat, och fiskbullar ÄR ju ändå inte det svåraste att laga. Men träffar jag den vanliga kokerskan som jobbar där skall jag nog ändå fråga henne vad fiskbullegratäng är ;-)

Men det jag egentligen skulle visa och berätta om innan jag svävade ut på fiskbullar och annat, det var nämligen så att igår hade jag i ett svagt ögonblick lovat barnen att baka cupcakes med dom när dom kom hem från skolan idag. Jag har aldrig någonsin bakat cupcakes innan, och det är nog ingenting jag skulle komma på att baka själv heller, men, men, vad gör man inte för sina barn ;-)

Vilka djupt koncentrerade barn! Att vi sedan blev ovänner över det mesta, som att dom är väldigt bra på att ta fram tusen ingredienser men inte bort, choklada ner hela köket, vägra ställa in i diskmaskinen och det vanliga tjatet, det är ju ändå petitesser när det är klart så fint som dom gjorde ;-)


Se vilka kreationer dom lyckade åstakomma!

Johns kakor:
Almas kakor:
 Fias kakor:




Och medan dom sedan mumsade i sig varsin cupcake, så tog jag mig en bantardryck. För nu straffar alla vinterns synder sig och om jag skall komma i arbetsbyxorna om ett par månader så får jag skärpa mig! 10 kilo minst skall bort!



5 kommentarer:

  1. Fiskbullar är gott tycker jag även om jag nu för tiden inte äter det:)) Finfina cupcakes det blev:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hvordan du klarer å stå og både lage og dekorere cupcakes uten å spise en eneste en, nei det skjønner ikke jeg. Du må ha en sterk vilje :)

    SvaraRadera
  3. Jag kan, tack och lov, inte ens minnas när min skola serverade fiskbullar senast - faktiskt brukar just fisk vara bland det bästa på menyn. Härliga cupcakes ni bakat, jag hade aldrig klarat att hålla mig till bantardryck, men så kommer jag inte i mina vanliga byxor heller.
    Vill man få inspiration till just cupcakes kan man alltid titta in på Danielles blogg: http://www.heavenlycupcake.se/search/label/Cupcakes#.UQbtxkrRW_c

    Ha det gôtt
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Cupcaken såg väldigt fina ut, smakade dom lika gott!?
    FISKBULLAR, jag mår lite illa bara jag tänker på dom - och då älskar jag fisk och skaldjur. Men det var naturligtvis skolans tuggummiliknande bollar som gjorde det! Dom har gjort att jag inte kan äta malen fisk i någon form som t.ex. fiskpaté, sillbullar, skaldjursterrin eller liknande.
    Min pappa hatade dom också, vi två tålde inte lukten av dom ens så när min stackars mamma som älskade fiskbullar i hummersås ville ha dom fick hon sitta ensam i köket med stängd dörr. Snacka om att vi var elaka.....*fniss*

    SvaraRadera
  5. Fiskbullegratäng lät inte gott och inte heller fiskbullar. Fina cupcakes barnen gjort och du var duktig som inte åt någon, jag har samma problem med mina byxor så därför känner jag igen dessa soppor.

    Kram

    SvaraRadera