torsdag 31 januari 2013

Juni

 När jag tittar på mina bilder från i somras, då längtar jag så just till juni månad. Då det känns som om allting blommar, och det som inte blommar är fortfarande sådär fräscht och krispigt... Ljusa nätter och soliga mornar... och energin fortfarande på topp.

Uteplatsen i Juni
Ett blad från Ligularia dentata 'Britt-Marie Crawford' och Svavelpion Paeonia mlokosewitschii

 Kirgislök med Flocknäva på muren bakom.



Papaver orientale 'Patty's Plum' och Silene.



Hosta 'Sum and Substance' och Acer palmatum 'Atropurpureum'

 Den helt vanliga dubbla orientvallmon. Med hundkäx...


5 kommentarer:

  1. Så vackra bilder!! Gillar dina bladkombinationer och färgmatchningar.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbara lockande bilder! Känner lite vårkänsla idag när det är plusgrader, solen tittar fram och fåglarna har sitt "vårläte":) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Om fyra månader, om fyra månader...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Aaah längtar så jag spricker. Vi började bygga på vår uteplats 1jan för då var det kalasväder, och jag hoppas att det ska bli fint på söndag för då kanske vi kan fortsätta. Vi skulle bygga uteplatsen i fjol för man tror att man ska hinna så mycket...men som tur var så hade vi ju fixat plintarna.Må gott CK.

    SvaraRadera
  5. Idag var det "nästan" vår här, i alla fall så kunde man ana sig till att det blir vår så småningom.....och dina bilder späder bara på längtan!
    Vi var till Visby idag för att inhandla täckduk till mina klängrosor (3 frp på 2 m x 20 m) innan solen kommer och värmer upp dom och sen låter kylan på natten ta död på dom. Har inte lindat in spaljén tidigare, men efter dessa två senaste vårvintrars skada så bara måste jag bädda in dom för jag vill ha dom höga. Det blir en hemsk syn, 12 m med ett stort svart sjok - men vad ska man göra!?
    När vi kom hem så tömde vi brevlådan och vad hittade jag där. Jo, ett brev med hela sex (6!) sorters chilifrön. Min fina vinst! Nu ska här sås.....

    SvaraRadera