måndag 5 november 2012

Första dagen

På nytt jobb. 
Hela familjen försov sig imorse, och jag låg faktiskt och hade mardrömmar om att inte få något jobb. 
Förra veckan ringde jag och sade att nu står jag till erat förfogande i köken i kommunen, och i morse ringde dom.
Jag har varit lite tveksam till om jag vill jobba i kök i vinter. Mest för att jag ville ha ett lättvindigt jobb och det är dåligt betalt och blir få timmar. Men jag måste säga, att jag gillar det faktiskt. Bästa jobbet förutom att vara trädgårdsanläggare av dom jag har haft.

Så jag byter blåbyxor och fiberpäls mot vita sjukhusliknande byxor och köksrock.

Dessutom var detta ett av dom bättre köken jag har jobbat i, och jag jobbade inte själv heller vilket var väldigt skönt. Bra start på vinterns köksjobb vilket jag hoppas blir mycket.

5 kommentarer:

  1. Så skönt att ha fått ett vinterjobb redan:) ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Grattis till det varma :-) innejobbet.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så bra! Härligt att du hittat två jobb som du gillar. Lycka till och jag korsar fingrarna för många jobbtimmar. :-)

    SvaraRadera
  4. Du ville ju stå i ett varmt kök i vinter...hmm..avun das dig nog faktiskt. Du har gjort helt rätt att lägga undan dom där älskade arbetsbyxorna..hmm...eller har du dom på dig till och ifrån jobbet tro?

    SvaraRadera
  5. Lycka till ... tönker på samma banor här i Ed. Tittar på olika jobbanonnser - ringa eller ej ... uh det finns så många jobb som man inte vill ha med ett stort N.

    Jag har tänkt att ringa till Baldersnäs för att få jobb i deras kök ... kunde vara nyttigt och inspirerande - men just nu är det snart jul och jag känner att man får ta det närmare våren. Gott nog att fixa till här hemma - renovera övervåningen för att kunna flytta familjen upp tills sommaren. Bosse är ju aldrig hemma på veckorna så man har fått ta tag i det mesta - dvs. jag har även skaffat bättre snickarebyxor för att åka och handla i Ed. har ingen ide vad man skall ha på sig om man vill vara trendigt kläd ...

    Kram

    SvaraRadera