söndag 7 oktober 2012

Säsongslutstädning?

Vad säger du matte, gården ser ut som ett bombnedslag, här, jag kan hjälpa dig med krukorna och bambupinnarna!

Jo, det kan kanske vara dags att städa av bilen helt inför vintern...

Och jösses vad grejer det ligger runt. Jag lastar av och på bilen varje dag, och det är inte så att jag klockan sex på morgonen börjar sortera grejorna...

Klippa gräset här hemma en sista gång kanske? Det var flera veckor sedan. 
Jordslå alla växter jag har reashoppat i höst...?

Allra värst är inne i bilen. Jag städar och strukturerar upp lite då och då, men så letar man efter ett spännband, skyddsglasögon eller något och sedan är det kaos... nu är ju min bil mitt personalrum när jag jobbar... så alla använda kaffemuggar, leriga handskar, extrakläder och annat hamnar ju där. Förutom verktyg, maskiner osv...

Storsäckar, markduk, backar, men allra mest, krukor till förbannelse. Jag slänger i återvinningen, jag eldar krukor, fyller soptunnan med krukor, jag sparar en del, ändå är det alltid tomma krukor överallt. (Till Muffys förtjusning ;-))

För idag är det ju SOL!
Det var det igår med, men då var jag på marknad. Köpte en vit Colchicumlök och tre rosa Pärlhyacinter. En sjal och lite lakritsremmar.

Kommer på nu att jag har en hel kasse med höstlök ute i bilen... i år kanske jag skall se till att få dom i jorden... Idag kanske...

Ha en härlig söndag!

1 kommentar:

  1. Det är med din bil ungefär som med vårt "stall" det brukar också se ut som rena jordbävningen där inne emellan åt:) Då tar vi tag och röjer och lägger var sak på sin plats men efter ett tag ser det likadant ut igen:) Hoppas att vi i dag kan fixa lite ute i solen här också:) Kan kanske vara dags att ta in alla prydnadssaker som ska in, det har blivit en del nu kan jag säga:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera