onsdag 1 augusti 2012

Orken...

...bara försvann här. Inget ovanligt för mig såhär på sensommaren, men nu måste jag hitta den igen. Bloggtorka, ingen energi på jobbet, och dessutom är det lite lugnare på arbetsfronten just nu, men när jag är ledig vankar jag bara runt här hemma och får inte gjort något.
Så nu tar jag semester några dagar och åker upp till Hälsingland med barnen och hälsar på mamma som fyller jämnt, min bror som bor utomlands kommer några dagar, och jag skall sova, läsa, äta mammas mat och se om energin kommer åter.

En bild på mitt så kallade grönsaksland bjuder jag på idag. Inte en grönsak växer det där i år och jag har beslutat mig för att göra något annat med det området. 100 m2 är lite stort för grönsaksodling just nu. Bästa läget i trädgården men ligger lite hemligt till. Jag har ingen aning om vad jag skall ha där. Snacka om idétorka ;-)

Ha det så länge! Kanske jag återkommer imorgon, kanske om en vecka eller så.



8 kommentarer:

  1. Ojojoj, det låter verkligen som om du behöver pusta ut, skämmas bort och ha det trevligt ett tag och då passar det väl utmärkt att åka till mamma:) Ha det så härligt/Monne

    SvaraRadera
  2. Man kan behöva lite paus, kul att träffa sina nära.
    Ha det gott och njut av din ledighet! (:D
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  3. Ha det jättehärligt med de dina. Sådana pauser behövs!
    Känner du för en titt här i Torsåker på väg upp/ner är det stor chans att jag är hemma.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Jag är precis lika dan just nu(och då har jag inte trädgård som jobb). Går bara omkring och får INGENTING gjort. Nu stressar jag inte upp mig för vad som inte blir gjort i trädgården. Trädgården är till för MIG. Har jag ingen lust låter jag den vara. Men jag längtar till lusten och glädjen med att gräva och fixa. Men det kommer tillbaka, förr eller senare. det gör det alltid.
    Må gott!
    //Katarina

    SvaraRadera
  5. Det är bra att hämta andan ibland. Ibland kan jag längta efter spöregn i flera dagar för då är man inte i trädgården utan stannar inne. Precis som du skriver: läsa böcker, sova, äta god mat och ta ett par glas rödvin och bara vila. Nu har vi ifs fått så mycket regn i år så jag önskar inte mer!! men jag önskar dig en härlig paus!

    SvaraRadera
  6. Ikväll tittade jag på det engelska träsdgårdsprogrammet - och blev vansinnigt trött jag med!
    Det är ju så att vem skulle inte ha en tjusig trädgård om det ramlade in ett gäng pigga karlar med stora maskiner och roliga idéer och sen satte igång att förvandla hela trädgården och dessutom plantera uppväxta fräscha plantor och stora träd och buskar!?
    Nej, här får man komma med idéerna själv, samt gräva, köra jord och sten, hamra och spika och inte 17 har man hundratusentals kronor att spendera på inköp av växter inte! Alltså ska jag inte titta på såna här program mer, då tappar jag också sugen! Och det går ju inte nu när man ska ha "trädgårdsvisning"! Fast en liten paus skulle nog inte sitta i vägen här heller!!

    SvaraRadera
  7. Ha en skön och trevlig vistelse med din familj! På återseende.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppa du får en trevlig resa!
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera