fredag 29 juni 2012

Veckans projekt

Är ett riktigt hårt ett.
När jag blir trött på det, så tänker jag, att har jag klarat det här, då kan jag lägga vilken sten som helst...
På måndag hoppas vi bli klara. Mer bilder kommer väl då. Just nu är jag så trött, så trött.

Nästan ett lastbilslass med 0-18 har vi kört i skottkärra...
För att lägga det här. Skiffer. Olika storlekar, och framförallt olika tjocklekar på varendaste platta. Och då är det olika även från sida till sida på plattorna... Alltså ingen lättvindigt stocka av och lägga, utan en person lyfter varje platta fler gånger, den andra sitter bredvid och strösslar på sättsand där det behövs... Eller tar bort. Tills man är nöjd och om man har tur kan banka ner plattan några milllimeter. För att kanske behöva ta upp den igen för att den vickar.
Efter fyra dagar har vi på två personer kommit ungefär såhär långt. (Det är alltså en uteplats runt hörnet med).
Återstår det värsta. Att stå med vinkelslip och kapa till alla kanter. Sådär 15 meter.
Fast snyggt som fan blir det. Men jag tänkte nog inte riktigt vad jag gav mig in på när jag tog på mig jobbet ;-)

Har jag berättat att jag skall göra ett annat skifferjobb om drygt en vecka...?

Kan ingen komma och vilja ha lite hederlig gatsten? ;-) Gärna lite rabatter och planteringar i anslutning med. Då vore den veckan gjord :-D

3 kommentarer:

  1. Vilket jobb Fia! Jag begriper att dat blir skitsnyggt!
    Hade jag bara råd skulle du få mer än gärna komma och lägga gatsten i min krukträdgård.

    /Anja

    SvaraRadera
  2. Du e la en viking , rågblond och stark som en oxe med
    armar som kan bära nästan vad som helst;).
    Du kommer bara att skratta åt detta jobbet om ett tag. Inget biter på en envis liten dam som dig! Fan va duktiga ni e! Blir lite avundsjuk som vanligt. Jag sliter ju tungt ja med, fast på en kommun, ni har det lite roligare att skapa för nöjda folk antar jag. Ger så mycket mer. Vila era armar i helgen om det går. Auf wieder hören...

    SvaraRadera