tisdag 10 april 2012

En dag som den här...

...slipper jag gärna vara trädgårdsmästare. Regnet har öst ner hela dagen, så jag och dottern åkte till civilisationen för att kolla tapeter. Och växter.

Först till Nisses plantskola där det fanns en hel del frestelser...
Men jag var tydligen inte så shoppingsugen heller, så jag köpte bara två dahliaknölar.
Sedan så åkte vi till tapetaffären. Där mina tapeter inte fanns hemma (vilket jag hade räknat med att dom inte skulle) men förutom att dom redan var svindyra så skulle dom ha flera hundra i frakt för att ta hem dom med. Då blev jag srg och sket i det...

Och min dotter och jag blev ovänner. För hur förklarar man till en 10-åring att tapeter skall vara en bakgrund i ett rum, och att hon kommer att vilja byta om ett par år, hon vägrar att välja någon annat tapet än en fototapet eller någon med självlysande matallic-3d effekt. Kostar hur mycket som helst med. Till ett litet sovrum med snedtak i ett gammalt hus. Så det blev inga tapeter där heller.
Så jag fick tröstshoppa på Blomsterlandet. En liten japanlönn `Bloodgood´köpte jag. Men vi slapp iaf regnet idag, tills jag skulle på valpkurs på kvällen ;-) Så nu torkar vi upp lilla hunden och jag.


4 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja bo nära Nisses, eller åtminstone åka dit någon gång! Om det är någon tröst så regnade det småspik när vi bar hyllor in till Älvsjömässan idag med! Bloodgood ser fin ut! :) Mia

    SvaraRadera
  2. Trist det där med tapeter (eller annat som man tänkt sig) inte finns på lager:( Åh så typiskt barn i den åldern- DET eller INGET!!!!!! :)) Tur att du fick lite tröstplantor:) Man fryser väl aldrig så mycket som när man blivit genomblöt av regn, ha det så gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Här har det också regnat hela dagen, men det hjälper snön som fortfarade ligger över hela trädgården att smälta bort. Härligt!

    Jobbigt med tapetvalet för både mor och barn :=)
    Hoppas det löser sig.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. О, snälla, låt ditt barn välja vad vill tapeter för hennes rum! Oavsett hur löjligt du tror att de är. Nu är tid att vara fri , i framtiden att hon kommer att lyssna andra - designers, make... nu är tid att vara fri, inte begränsad nu!

    SvaraRadera