onsdag 21 mars 2012

Lycka...

...kan vara när man får en tuva snöklockor bara sådär när man på morgonen kör sin son till en kompis för att leka :-) Ialla fall om man är trädgårdsmänniska så kan man bli lycklig ett bra tag, kanske varje vår, för något sådant!

Nu är dom redan i jorden. Eftersom jag är så rädd om dom så fegade jag och delade dom och satte på tre olika ställen. Bara för säkerhets skull.

Visst är dom vackra. Och dom doftar helt underbart med!
Nåde lilla trädgårdshunden om hon gräver upp dom... Eller äter upp dom...

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig gåva att få!
    Javisst är de vackra!

    (Min hund har en tendens att just vilja gräva upp det jag nyss grävt ne, och han gör det grundligt, hela rotsystemet ska upp. Sedan ska - naturligtvis - plantan "dödas", så att den - om jag inte hinner före - blir helt massakerad...)

    SvaraRadera
  2. Vem skulle inte bli överlycklig av en sådan gåva:)) Hoppas nu att lilla sötnosen håller sig i skinnet:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Det var en fantastisk gåva att få, bara så där!

    Planterade också mina på olika ställen, men de tycks gå tillbaka överallt. De gillar säkert inte den sandjord vi har!

    Lägg ett nät eller något över, för annars lever de säkert farligt! ;-)

    SvaraRadera
  4. Man blir lycklig bara av att se dem på bild :D Nåde trädgårdshunden, och om hon ändå inte kan låta bli vill jag ha det på bild! ;-D

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga små tingestar! Vår! Visst är det härligt!?

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig morgon, jag köpte mina första snöklockor på Zetas i helgen men dom har inte börjat blomma än...jag hoppas på stora ruggar!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  7. Så underbart vackra!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Underbara!
    Tänk att ha en hel äng full :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. De är så söta! jag satte några lökar för ett par år sedan, men det bidde inget...

    SvaraRadera
  10. Vilka fina blommor-de skrivs pp på min "måste ha" lista sedan... :)
    Vi kan väl planera in ett cafe Flora besök och möta Rosa där framöver... Såg jättebra ut, Katta!
    Therese

    SvaraRadera