torsdag 9 februari 2012

Det gror!

Inte för att jag har sått så mycket än.., men mina små chilisar har kommit upp!

Har börjat på en liten frögenomgång... det ser inte bra ut, för jag tyckte att jag har blivit så duktig på att inte ha en massa sommarblommor som skall förodlas, och sedan dök den där idén upp med den gul-röda rabatten... och så gick det som det gick efter en fröbeställning...
Ungefär 35 olika blommor skall jag så i år, och lika många grönsaker. Fast grönsakerna förodlas ju inte dom flesta, 11 sorters tomater verkar det bli i år, ja det är ju inte sådags för dom än så det kan ju hinna ändra sig.

Några sommarblommor som blir nya i min trädgård för iår är:
Jag har bara 12 dagar kvar på min gratisversion av photoshop, så jag år leka lite extra nu med dom få saker jag har hunnit lära mig ;-)

Tack för alla tips om hemsida. Det är one. com jag har, och jag tycker inte alls det är så lättanvänt. Och den går inte att arbeta med från en macdator...
Men hemsidorna börjar bli färdiga, jag får inte lägga ut min än, men jag har gjort min kollega Gartnerguttens identisk, och den kan ni se HÄR. Inte helt klart med länkar och kontaktformulär och sånt, men där tar mitt tålamod slut och min gubbe får fixa det när han har tid.

Annars sitter jag och uppdaterar min gamla affärsplan och sådant för besök hos nyföretagandecentrum imorgon.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig rabatt det kommer att bli, nästa år ska det bli en solnedgångsrabatt här! (:D
    Du skrev att Crocosmian bara är ettårig hos dej (Anna vattenkannas blogg) men du som har lite resurser för transport skulle säkert klara dem ute. En kompis till mej här i zon 5 har dem ute men lägger på en stor höbale varje vinter. Hon har jätteruggar, hur härliga som helst! Jag tar in mina och sparar dem i källaren. Blir ju inte så maffiga men funkar gör det (:D
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Du milde vad fröer:) Kommer att bli hur snyggt som helst i dina rabatter till sommaren:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Härligt när det gror, men herre jösses vad med fröer du ska så. Hur får du plats med allt? Ulrika

    SvaraRadera
  4. Hej! har du provat Picasa som bildredigering. Gratisprogram från Google. Naturligtvis mycket mer begränsat än Photoshop men helt OK för ej så avancerad bildbehandling.
    Visst efterlyste du primulafröer någonstans? Hittar ej var men jag har P. från Barnhaven, hittar inget namn på den och kommer inte ihåg hur de ser ut. Sen har jag P. capitata och P vialli både osäkert vad som är frö och vad som bara är skräp. Intresserad? Mejla eller kommentera i mitt senaste inlägg.
    Mejl bratt.gustafsson(at)gmail.com

    SvaraRadera