lördag 27 augusti 2011

Lite blandat från veckan


Jag vet att många undrar hur det är med mitt köttfärsfinger. Det är ganska ok. Jag har inte haft ont alls, inte ens första natten, däremot så började det bli infekterat efter några dagar så jag fick äntligen penicillin. Det ser fortfarande inte kul ut, men det är ju bara den köttiga fingertoppen på undersidan som är skadad, så det skall nog läka. Fast jag betvivlar på att fingret är redo för ogräsrensning om en vecka som var meningen.

Däremot så blir jag frustrerad av att gå hemma och inte kunna göra något, jag kan bära och hålla med handen utan problem, men jag kan ju inte springa och smutsa ner bandaget hela tiden, så nu när jag äntligen är ledig och hemma så håller jag på att bli galen. Försöker boka in lite trädgårdsbesök och sådant i veckan, vi får se vad jag kommer iväg på.

Helgen innan det hände så satte jag glatt igång att förminska gräsmattan för att plantera en del av det jag hade handlat. Jag kom inte så långt då (jag har en förmåga att börja med nya projekt sent på kvällen...)

Så nu står det bara. Högst irriterande. Ser det varje dag gör jag ju med.

Ni minns min ensamma anka Kalle vars kompisar dog. Jag tyckte att ju att han behövde nya kompisar, så medan maken flyttade barnens lekstuga och gjorde iordning den till ett minksäkert ankhus...


Åkte jag och hämtade fyra myskänder.



Kalle blev glad och har hållit sig ifrån vardagsrummet och huset sedan dess, det tog några dagars jagande varje kväll innan ankorna lärde sig att dom skall in på kvällen, men nu kommer dom så fort man ropar och ger dom lite mat där.

Däremot så var inte myskankorna lika bra som Kalle på det dom skall, äta rent i dammen. För jag tror det är ett gäng med badkrukor jag kom hem med. Medan Kalle

både sover och äter ute i vattnet så sitter dom andra och glor i gräset bredvid. ok, dom tar sig något dopp då och då, och dom älskar mördarsniglar, vad nu det hjälper när dom uppehåller sig på tre kvadrat fastän dom inte har stängsel.







3 kommentarer:

  1. Fingret - hoppas att det läker snart så du kan använda din hand.

    Så fiffigt att ni gjorde om lekstugan till ankhus - me like!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att handen läker snart och slutar vara infekterad! Jättebra idé med ankhus av gammal lekstuga! Jag ville flytta vår gamla, som gubben i stället demolerade med grävskopan när vi grävde ur nya växthusgrunden, för jag vill ha höns!!! Men det blir till att bearbeta långsamt och fixa på något annat sätt! Skönt att Kalle fått några polare i vart fall, trots att de är badkrukor! :) Mia

    SvaraRadera
  3. Ha ha, du får håpe på at Kalle kan lære de andre endene å spise rent i dammen :-)
    Det må være hyggelig å ha ender ruslende rundt i hagen. Det kunne jeg også tenkt meg å ha :-)

    Håper du snart blir bedre i fingeren så du slipper å gå rundt å se på alt som du har lyst å gjøre.

    SvaraRadera