tisdag 5 april 2011

Jobb



Om ni undrar varför det är lite lugnt här från min sida så är det för att jag har börjat jobba, och jösses vad trött jag är. Upp vid halv fem på morgonen, och hemma vid halv sex, då är jag redo för sängen.
Tja, så är det när man har pluggat i två år och haft bekväma tider, ok, förra sommren vara jag ju faktiskt på praktik hela våren och sommaren, men nu jobbar jag i Strömstad och det är 9 mil bort så det blir lååånga dagar med all åkning.
Efter bara två dagar på jobbet varken kan eller tänker jag säga så mycket om det, än så länge är det vårstädning och beskärning jag har sysslat med, och det blir väl mycket vårstäd några veckor framöver.
Och sedan så är det ju det där med väder när man jobbat utomhus, igår var det strålande sol, idag var det grått och regnigt.

Lika trevligt som på alla jobb är det på rasterna iaf ;-)

En del konstigheter får man se måste jag säga. kolla här, kantstöden har växt in i trädet, och grannträdet har en sladd som har växt in i ett par grenar.


Mycket "rockhängare" att skära bort har det blivit.


Och så krattning, krattning och mer krattning. Och lite sopning och skräp/lövblåsning.
Och i Strömstad består en del av skräpet av blåmusslor...



2 kommentarer:

  1. förstår att du är trött. Långa dagar och ny arbetsplats tar mycket.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha roligt med träden. Jag krattar löv och kvistar så jag har båsor i händerna. Dessutom är det slätta som kyrkan ligger på så det blåser åt alla håll så det är roligt och tacksamt att kratta löv. NOT! Ha de CK.

    SvaraRadera