onsdag 9 mars 2011

Tja, den våren...

Jag är den sista som brukar säga att det är vår. När alla andra får vårkänslor i februari så brukar jag sucka och säga att sista snöstormen brukar komma i början av april...

Men man hoppas ju. Varje vår. Och vill inte bli besviken. Vilket man blir.
Min första skärmdump någonsin :-D Jäkla YR lovade ösregn idag, kanske snöblandat imorgon, och sol och värme framigenom...

Tja,även om mina rabatter och gräsmattor är vita, så var ändå berget rent från snö. Fast inte nu längre. Detta var när det just hade börjat snöa imorse.



När jag öppnade dörren imorse såg trappen ut såhär:


Och en halvimma senare såhär:


Tja, jag hade någon tanke på att jag skulle ut och beskära, men det kommer nog finare dagar som jag är mer sugen :-)

Och det är faktiskt väldigt fin snö, sådan där fluffig vit som kommer i stora flingor och lägger sig som sockervadd över allting. Riktig julsnö...
Hade det inte varit för att jag är hemma för att jag har ett febrigt och sjukt barn så skulle vi nästan ut och göra snögubbar och snölyktor.



4 kommentarer:

  1. det var ju fullständigt galet ett tag...kräksnöade verkligen..
    USCH!!! Vill inte!!!

    SvaraRadera
  2. Åkte förbi hemma hos dig, skulle upp till Ed. Det var verkligen uselt väglag. Fick mig ett gott skratt för det blåa huset med snickarglädje, ja glädje gav det ju till mig iallafall hahaha! CK.

    SvaraRadera
  3. Usch, menar du det där neonblåa? :-( Fy, att stackarna som har köpt det inte har målat om det än, jag skrattar inte när jag åker förbi utan blir bara irriterad ;-)

    SvaraRadera