tisdag 1 februari 2011

Lilla snigel akta dig...


Ok, ingen snigel men en liten trädgårdssnäcka hittade jag en bild på bland mina foton (Capara hortensis på latin, tänk vilken tur att jag lade ut en bild här så jag fick lära mig det).
Sitter och går i genom 20 000 bilder på datorn, försöker ta bort alla dåliga, tänk om jag någon gång kunde lära mig att ta bort och sortera fotona på en gång.
Svårt det där med bilder, alla växtbilder jag har och förstås fotar jag samma växter varje år i min trädgård, blir många bilder på samma Echinacea det... och hur många kantarellbilder har jag inte, och hundbilder. Det är ju bara enstaka som är så bra så jag tittar på dom igen.
Men nu skall det bli ordning! Särskilt dom olika trädgårdsalbumena är roliga, det får bli ett trädgårdsbildsbibliotek, jag hittar en massa roliga bilder på projekt jag gjort. Vi har bara bott här i fyra-fem år, tänk vad fort man glömmer hur det såg ut när vi flyttade hit.
Dom här bilderna får väl höra till albumet djur i trädgården.

Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar