söndag 23 januari 2011

I brist på trädgårdsjobb

så tänkte jag börja blogga. Sitter och kikar på mina bilder från tidigare odlingssäsonger och börjar få värsta abstinensen. Efter vår. Sommar. Att få jord under naglarna. Peta ner frön. Jag minns t.om gräsklippningen som något underbart. Saknar knotten.
Men den där tiden från att tjälen släpper sitt tag, och fram till juni, den får gärna vara lång. det är då jag skall hinna förverkliga alla drömmar och planer jag har för mig egen trädgård. Och helst även andras.

Två månader kvar i skolan, sedan är jag utbildad Trädgårdsmästare/Anläggare. Men inte färdigutbildad. Färdigutbildad trädgårdsmästare blir man aldrig, och tur är väl det, för om det inte fanns något nytt att lära, nya växter och förälska sig i, och man fick nya idéer, hur roligt vore det då?

1 kommentar: